Latest Games :

Home » » Life (Success) That Beginning Of Courage + (Versi Indonesia)

Life (Success) That Beginning Of Courage + (Versi Indonesia)

Kamis, 08 Maret 2012 | 0 komentar

Ringing phone woke me up this afternoon from a busy work inexhaustible in the table. Rang twice already, I ignore it all. Three new tones to make me stop the activity. But once the phone. I am ready to lift, the connection was interrupted.
From the HandPhone monitor I see a missed call signaling with the phone number I do not know. There is no name, meaning a call from someone who does not listed on the HP memory. Considering the close working lunch, I thought to slightly relax while calling back the caller.
Older phones are not connected, then there is the voice that answers. Vote
men. Overlook my voice I've ever heard. Who are you?
How happy is when I learned that the telephone at the other end comes from the
sound old friend who had separated 20 years. The conversation becomes noisy
and called to mind my close relationship with him. Starting from the entrance
working together. Rode a bicycle to go to work together, then he also went to college we worked together. Only a undergraduate course, my first four years of it.
Shadow of a smile and mischievous behavior of my friends still made an impression, when the relationship Our call is completed.
I paused, recalling the conversation of my friend. A desire he's strong in order to stay in touch Eid mood, so he managed to get my phone number out of anyone. As a fellow friend I think I do not feel there was something changed in me. But friends I believe the other. The last words prove it, and still imprint ringing in my ears.
"We are now yes. You've already Boss! "
In 1988, I officially parted ways with him, when I left the company. Unanimous decision twenty years ago, made me give up all predicate and the facilities of the company in a place where my friends are is still working. Paid quite big comfort, joy will receive an annual bonus of up to six times the salary not to step I.
The issue is just trivial. The company did not acknowledge my scholarship. I challenged. Despite eight years of work, I was then out just to prove that I could be a career in a company that is I can appreciate. And it was proven. Although it must be through
difficult times a year, in fact, success began to meet.
Stop from one company to make me more brave and challenged to work elsewhere. Until now I've worked in agencies to four.
I do not feel like a Boss, but I admit my condition was much different from my friend. My salary was six-fold.
Thank God I was able to either wandered into some of the country outside,
as well as to most areas within the country. Facilities that might be something
if possible can I get it working as my friend.
Did I succeed? Wallahu'alam. In the sky there is heaven again.
Around the year 1997, co-workers with a job level below me out of the company. He hanged jobs in other companies with equivalent positions higher. And without it can be anticipated, in 2002 no change management in total at the institution where I work, he was then apply for re-entry. Although accepted as a new workforce, but He immediately held the positions of two levels above me. Until now.
On several occasions I met him often. Speak directly, discussions, or meetings in one large table. Although not explicitly as stated in a phone call my friend, but in conversation
directly, with this one my friend, I can feel and often said to himself: "We are now yes. You've already Boss! "
Everyone has a success each time. Each person will achieve levels of success vary.
We can only vying to succeed, but we will not know any efforts will succeed or not sow, and also will not know how far the level of success that will come. Because success is
the other side of the coin of life. One side of the coin is called a success, other
is a failure. We can only try. The result, it is only God knows.
Arises because of the initiative effort. Initiative is being driven by the motivation. Motivation comes as a trigger factor that comes from external or internal, or it could be a combination of both.
If there are children who go to school, come home, later that night to learn their own
continuously, and he rose grade by performing well enough, then
child's success is a result of the initiatives that arise internally
from within itself. This is called a diligent boy.
If there are children who go to school, come home, later that night did not learn.
Just wants to watch soap operas, was told to learn sometimes would sometimes not, and
before the semester exams would begin studying diligently, then the next grade with
perform well enough, then the child's success is due to the initiative
combination of external and internal. This is called a child who had to be diligent.

Of the three types of children before, we can guess what will become of the child in
now married and working later. Matter is made, the cake will
like the mold that formed later.

Have a cookie cutter can be changed? And, when?
To succeed and excel, then "we must create small sharks
in our lives, "according to Jamil Azzaini motivator.

The sentence quoted above, he simulated on a small group
children who regularly attend classes to swim training. Achievement time
them to swim a certain distance, not much changed. Up to one
The next training session time, when children will begin to exercise the
coach warned: "you have to swim faster, because in the pool
there are fish sharks. "Until when the whistle is blown, the boys swim
times faster than usual because of fear of their performance of shark bites
minor.

So do not be surprised if we chased the dog, then we can run faster
of an Olympic runner. Or, we could melompampati a six-foot fence.

Small sharks, and the dog was not the same as the name suggests the threat. Was
personification of the threat itself is called a challenge.

Pose the threat of the guts. Keberanianlah which makes the ability
realize we are up and come out of nowhere.

Keberanianlah that makes a cockroach, lizards, mice, and cats, which falls
into the pool, it can swim a self-taught.

Keberanianlah that can make a child not only diligent, but also
a child who is forced to be diligent, or a child is forced to be more diligent
doing well in school, ONLY if there are challenges that come. Can be shaped
threat or a gift of appreciation.

Apparently everyone is created equal. We may already have a mold
each cake. But we ourselves are able to freely choose to change
or not a cookie cutter conformity of the challenges that arise
in the course of our lives.

Unfortunately, my friend had not called to change the mold.
My friend was very lucky that the other change at the time the cake mold
right. At the time I did not realize it.

How about you?
Finish reading this article, be prepared to meet every challenge with
courage to achieve a success.


Sources: Sinang Bulawan




Hidup (Sukses) Itu Bermula Dari Keberanian


Dering telepon di siang hari ini menyadarkan saya dari kesibukan kerja yang
tidak habis-habisnya di meja. Dua kali sudah berdering, semuanya saya abaikan.
Baru dering ke tiga membuat saya menghentikan aktifitas. Namun begitu telepon
siap saya angkat, ternyata sambungan terputus.

Dari monitor HP saya lihat ada sinyal missed call dengan nomor telepon yang
tidak saya kenal. Tidak ada namanya, berarti telepon dari seseorang yang tidak
terdaftar di memori HP. Menimbang waktu kerja mendekati makan siang, saya
terpikir untuk sedikit bersantai sambil menghubungi balik si penelpon.

Lama telepon tidak tersambung, kemudian ada suara yang menjawab. Suara
laki-laki. Pangling saya, suara yang pernah saya dengar. Siapa ya?

Betapa senang hati ini ketika tahu kalau telepon di ujung sana berasal dari
suara teman lama yang sudah berpisah 20 tahun lamanya. Percakapan menjadi riuh
dan seru mengingatkan kembali hubungan erat saya dengannya. Mulai dari masuk
kerja bersama-sama. Berangkat kerja berboncengan dengan sepeda bersama-sama,
kemudian sambil berkerja kami juga masuk kuliah bersama-sama. Hanya menjadi
sarjana saja, saya lebih dulu empat tahun darinya.

Bayangan senyum dan perilaku nakal teman saya masih membekas, di kala hubungan
telepon kami selesai.

Saya terdiam, mengenang kembali percakapan dari teman tadi. Suatu keinginan
kuat dia untuk bersilaturahmi dalam rangka suasana Idul Fitri, sehingga dia
berhasil mendapatkan nomor HP saya entah dari siapa. Sebagai sesama teman
rasanya saya tidak merasa ada sesuatu yang berubah dalam diri saya. Tapi teman
saya berkeyakinan lain. Kata-katanya yang terakhir membuktikan itu, dan masih
membekas terngiang di telinga saya.

”Kita sekarang lain ya. Kamu kan sudah Boss!”

Tahun 1988, saya resmi berpisah dengannya, di saat saya keluar dari perusahaan.
Keputusan bulat dua puluh tahun yang lalu, membuat saya melepaskan segala
predikat dan fasilitas dari perusahaan di tempat dimana teman saya tersebut
sampai saat ini masih berkerja. Kenyamanan gaji yang cukup besar, kegembiraan
akan mendapat bonus tahunan sampai enam kali gaji tidak menyurutkan langkah
saya.

Persoalannya hanya sepele. Perusahaan tersebut tidak mengakui kesarjanaan saya.
Saya tertantang. Walau sudah berkerja delapan tahun, saya pun kemudian keluar
hanya untuk membuktikan kalau saya bisa berkarir di perusahaan yang memang
dapat menghargai saya. Dan itu memang terbukti. Walaupun harus melalui
masa-masa sulit satu tahun lebih, nyatanya keberhasilan mulai menyongsong.
Berhenti dari satu perusahaan membuat saya lebih berani dan tertantang untuk
berkerja di tempat lain. Hingga sekarang saya sudah berkerja di instansi ke
empat.

Saya tidak merasa sebagai seorang Boss, tetapi saya akui kondisi saya sudah
jauh berbeda dengan teman saya tadi. Gaji saya sudah enam kali lipat.
Alhamdulillah saya sudah bisa melanglang buana baik ke beberapa negara di luar,
maupun ke sebagian besar daerah di dalam negeri. Sesuatu fasilitas yang mungkin
mustahil dapat saya peroleh bila tetap berkerja seperti teman saya tadi.

Apakah saya berhasil? Wallahu’alam.
Di atas langit masih ada langit lagi.

Sekitar tahun 1997, teman kerja dengan jabatan setingkat di bawah saya keluar
dari perusahaan. Dia pindah kerja di perusahaan lain dengan jabatan setingkat
lebih tinggi. Dan tanpa bisa diantisipasi, di tahun 2002 ada perubahan
manajemen secara total di instansi tempat saya berkerja, beliau pun kemudian
melamar untuk masuk kembali. Walau diterima sebagai tenaga kerja baru, tetapi
dia langsung memegang jabatan penting dua tingkat di atas saya. Sampai sekarang.

Dalam beberapa kesempatan sering saya bertemu dengannya. Berbicara langsung,
berdiskusi, atau rapat dalam satu meja besar. Walau tidak secara eksplisit
seperti diutarakan teman saya dalam telepon tadi, tetapi dalam percakapan
langsung, dengan teman saya yang satu ini, saya bisa merasakan dan sering
berkata dalam hati; ” Kita sekarang lain ya. Kamu kan sudah Boss!”

Setiap orang memiliki waktu suksesnya masing-masing.
Setiap orang akan mencapai tingkatan sukses yang berbeda-beda.

Kita bisa saja berlomba-lomba untuk sukses, namun kita tidak akan tahu setiap
usaha yang dilakukan akan menyemai sukses atau tidak, dan juga tidak akan tahu
seberapa jauh tingkatan sukses itu akan menghampiri. Karena sukses merupakan
sisi lain dari koin kehidupan. Satu sisi koin dinamakan sukses, satunya lagi
adalah kegagalan. Kita hanya bisa berusaha. Hasilnya, yang tahu itu hanya Tuhan.

Usaha timbul karena adanya inisiatif. Sedang insiatif digerakkan oleh adanya
motivasi. Motivasi muncul karena adanya faktor pencetus yang datang dari
eksternal atau internal, atau bisa saja gabungan dari keduanya.

Kalau ada anak yang pergi ke sekolah, pulang, kemudian malamnya belajar sendiri
terus menerus, dan dia naik kelas dengan berprestasi cukup baik, maka
keberhasilan anak tersebut akibat adanya inisiatif yang muncul secara internal
dari dalam dirinya sendiri. Ini disebut anak yang rajin.

Kalau ada anak yang pergi ke sekolah, pulang, kemudian malamnya tidak belajar.
Maunya nonton sinetron saja, disuruh belajar kadang mau kadang tidak, dan
menjelang mau ujian semester mulai rajin belajar, lantas naik kelas dengan
berprestasi cukup baik, maka keberhasilan anak tersebut akibat adanya inisiatif
gabungan antara eksternal dan internal. Ini disebut anak yang terpaksa rajin.

Dari ketiga tipe anak tadi, kita bisa menebak bagaimana jadinya si anak pada
saat sudah berkeluarga dan berkerja nantinya. Cetakan sudah dibuat, kuenya akan
terbentuk seperti cetakan itulah nantinya.

Apakah cetakan kue tersebut bisa diubah? Dan, kapan?
Untuk berhasil dan berprestasi, maka ”kita harus menciptakan hiu-hiu kecil
dalam hidup kita,” ini menurut motivator Jamil Azzaini.

Kalimat bertanda kutip di atas disimulasikan beliau terhadap kelompok kecil
anak-anak yang rutin mengikuti kelas pelatihan berenang. Prestasi waktu
berenang mereka untuk jarak tertentu, tidak banyak berubah. Hingga pada satu
sesi waktu pelatihan berikutnya, pada saat anak-anak akan mulai latihan sang
pelatih mengingatkan; ”kalian harus berenang lebih cepat, karena di dalam kolam
ada ikan hiunya.” Hingga sewaktu pluit ditiup, anak-anak tadi berenang dengan
waktu lebih cepat dari prestasi mereka biasanya karena takut digigit ikan hiu
kecil.

Jadi janganlah heran bila kita dikejar anjing, maka kita bisa lari lebih cepat
dari pelari olimpiade. Atau, kita bisa melompampati pagar setinggi dua meter.

Ikan hiu kecil, dan anjing tadi tidak lebih sama dengan namanya ancaman. Sedang
ancaman itu sendiri personifikasi dari yang disebut tantangan.

Ancaman menimbulkan keberanian. Keberanianlah yang membuat kemampuan bawah
sadar kita bangkit dan muncul tiba-tiba.

Keberanianlah yang membuat seekor kecoak, cecak, tikus, dan kucing, yang jatuh
ke dalam kolam, ternyata bisa berenang secara otodidak.

Keberanianlah yang bisa membuat tidak hanya seorang anak rajin, tetapi juga
seorang anak yang dipaksa rajin, atau seorang anak terpaksa rajin akan lebih
berprestasi di sekolah, HANYA apabila ada tantangan yang datang. Bisa berbentuk
ancaman atau apresiasi berupa hadiah.

Ternyata setiap orang diciptakan sama. Kita boleh saja sudah memiliki cetakan
kue masing-masing. Tetapi kita sendiri juga bisa bebas memilih untuk mengubah
atau tidak cetakan kue tersebut sesuai dari tantangan-tantangan yang muncul
dalam perjalanan hidup kita.

Sayang sekali, teman saya yang menelpon tadi tidak ingin mengubah cetakannya.
Beruntung sekali teman saya yang satunya lagi mengubah cetakan kuenya pada saat
yang tepat. Pada saat saya tidak menyadarinya.

Bagaimana dengan anda?
Selesai membaca tulisan ini, siap-siaplah menyongsong setiap tantangan dengan
keberanian untuk mencapai suatu kesuksesan.


Sumber : Sinang Bulawan

Share this article :

0 komentar:

Posting Komentar

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Review The LIfe - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger